Augusti


Jag hade tänkt blogga massa fina bilder från våra sommarresor med stora familjen först till Kreta och sen Disneyland och Paris. Men kameran med minneskortet med alla semesterbilderna har följt med Rickard och barnen till Luleå så det blir bara en liten liten bild på ett glas rosé som jag vill minnas var mycket gott.

Så Rickard är i Luleå med tre av barnen och de andra två är på gympaläger så kvar är jag i stan och första arbetsveckan utspelar sig solo och det är skönt. Lugnt lugnt på kontoret och lugnt lugnt hemma. Jag har hyrt fyra filmer och sett två av dem samt läst ut en av de bästa böcker jag läst på länge länge (Presidentens Hustru av Curtis Sittenfield - läs den om du inte redan gjort det).

Och jag älskar augusti och känslan av nystart. I brist på back-to-school med nya kläder för första dagen i skolan och ny kalender och massor av tomma blad och nya pennor och fina block så har jag ägnat större delen av dagen åt att rensa min mailbox (även om jag i sanningens namn har hållt efter den rätt bra även under mina fyra veckors semester) och till slut packa ur lådan på jobbet som jag packade ihop med mina grejer när jag skulle gå hem och föda Irma (ja inte hemma då, men ja...). Det var ju bara 3.5 år sen den packades och 2.5 år sen jag kom tillbaka till jobbet. Kändes så där skönt Feng Shui befriande. De-clutter. Jag började faktiskt på en ny fin anteckningsbok från Bookbinders också. Är det nystart så är det.

I morgon tänkte jag som pricken över i gå och träna innan jag åker till jobbet. När jag har skrivit det på bloggen så måste det ske, det räcker inte med att lova mig själv. Verkar som jag har dålig respekt för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0