Miljövän

Jag surfar runt på Swedish Hasbeens och försöker hitta argument till varför jag verkligen behöver både ett par nya (gröna!) Peep Toe Super High och en 3000 kronors (röd!) väska att ha min laptop i när jag ramlar över följande intressanta påstående:

Little known fact: A study showed that a canvas or cotton reusable bag would have to be reused a total of 171 times to offset the higher carbon emissions compared to a normal plastic shopping bag. The same study found however that the average cotton bag is used only 51 times before being thrown away.

Vilken TUR att jag aldrig brytt mig om att köpa tygpåse istället för att köpa plast/papperskassar på ICA. Nu kan jag till och med påstå att det är för miljöns skull och inte för att jag är glömsk och bekväm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0