Ovärderliga husmorstips

Nu ska ni få ett par husmorstips som jag önskar någon gett oss härhemma innan idag.

Om ni en dag är oväntat förutseende och skalar potatis och lägger i vatten i en kastrull med lock på för att ni ska göra potatismos lite senare framåt kvällen. Om ni sen lite oplanerat i sista sekund bestämmer er för att göra korv med bröd i stället. Låt inte, jag upprepar, låt inte potatisen ligga kvar i vattnet i kastrullen med locket på i en vecka!

Här kommer nu nästa tips, nästan ännu viktigare så läs noga.
Om ni en vecka senare lyfter på locket på kastrullen och nästan svimmar av den avgrund av lukt av död som fullkomligen strömmar ur kastrullen. Om ni då tömmer kastrullen och häller över det som en gång varit potatis men nu är något utan namn från den andra sidan i en plastpåse. Bär inte, jag upprepar, bär inte ut påsen genom halva huset medans det droppar avgrundslukt ur påsen ner på ert trägolv och era kläder. Åh vad jag önskar att någon gett mig dessa tips tidigare i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Livet runt 30...5

Var ställde du kastrullen så att du kunde glömma bort den i en vecka;-)

2011-01-08 @ 15:59:58
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com
Postat av: Livet runt 30...5

Var ställde du kastrullen så att du lyckades glömma bort den i en vecka;-)

2011-01-08 @ 16:01:39
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com
Postat av: Cattis

Törs knappt erkänna att den stod på spisen hela tiden. Men med locket på till vårt försvar, så helveteslukten slank inte ut nånting alls.

2011-01-08 @ 16:47:13
URL: http://dennadagenmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0