Hoppsan, är helgen slut?

Skön var den i alla fall. Och mycket hann vi med känns det som.

Fredagsmys som jag nästan somnade från redan innan det börjat men som tog sig. En lördag som började skönt med sovmorgon för mig, sen hyrsläp för tömning av boden som fyllts med skräp någon gång sedan strax innan jul (hej julklappspapper! hej två varv till miljöstationen!), fika hos grannen och så iväg för att se Lova och Hammarbygymnasterna plocka hem inte mindre än tre medaljer i Trollbäckscuperna. Irma som lekt med grannkillen Eskil hela dagen hade slocknat i soffan redan innan jag kom hem så det blev lördagsgrillning och middag tête a tête med snubben jag råkar bo med. Najs, som Lova säger.

Vi dissade Mello och kollade istället på första avsnittet av True Blood. Jag är sent ute, men I like!

Söndagen - min tur att gå upp med Irmis som var pigg som en mört efter att ha sovit i inte mindre än tretton och en halv timme. Jag var inte lika pigg men tackar Nespresso för hjälpen att skärpa till mig. Så åkte vi och införskaffade inte mindre än två framåtvända bilbarnstolar, åt godaste lunchen på Texas Smokehouse i Sickla och köpte lite annat bra att ha som en snygg anteckningsbok från Bookbinders så att mitt jobb kan kännas lite flashigare än vad det egentligen är.

Eftermiddagen avslutades med Kollomöte med Lova inne i stan. Min stora tjej som ska åka på kollo i tio dagar. Efter att ha varit på informationsmötet så vill jag också åka på kollo. Finns det för vuxna? Udden Water Camp Senior...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0