Emil i Lönneberga 3 år!!!


Såhär nöjd var Irma (Emil) i morse i sina nya kläder. En bysse medföljde också och den har suttit som fastlimmad på födelsedagsbarnet hela dagen på dagis. Skönt att personalen på Irmas förskola är minst sagt pragmatiska (Typ "Hostar hon? jaja, men det gör barnen hela tiden..." Eller "Hon var lite hängig idag och orkade typ ingenting men hon fick vara inne med mig och ta det lugnt när alla andra var ute på gården och lekte så det var ingen fara" - pragmatiska).

När hon sen ikväll fick sitt efterlängtade "sötbord" till dockorn (fatta hur länge det är att längta sen före jul "Jag fick inget sötbord av tomten..." till nu för en snart tre-åring!!) var lyckan total.

Jag tror att jag lugnt kan säga att Irma var nöjd med sin födelsedag.

Som grädde på moset bad hon om att få sova i sitt eget rum hela natten. "Jag är tre år nu".

Kommentarer
Postat av: Livet runt 30...5

Jag tror jag valt fel pappa till mina barn. Sådana där fina lockar kan jag se mig om i himlen efter.

2011-02-03 @ 10:36:42
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com
Postat av: Cattis

Lockarna är enkom till för att lura omgivningen att tro att hon är en liten ängel för att sedan kunna slå till med full kraft med bus och hysteriska utbrott. Var glad att du har rakhåriga barn!

2011-02-03 @ 15:00:13
URL: http://dennadagenmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0