Jag har närt en mediekritiker vid min barm

Lova är uppväxt med att vara kritiskt till media. Vi har i och för sig alltid låtit henne se på TV och film i obegränsad omfattning och emellanåt med lite...ja, låt oss säg oortodoxt...urval (i 3-årsåldern hävdade hon att Gollum var hennes kompis, ni fattar läget) men alltid alltid följt av "du vet att det du ser på TV inte är på riktigt, va?".

När Lova var 3.5 ringde hennes pappa hem från baren han jobbade i och berättade att Carro från Lattjolajban varit där och att hon hälsat till Lova. Lovas svar var "VA? Jag trodde inte hon var på riktigt!!?".

Det här har hållt i sig. Nyss såg vi på reklam för Edarling.
Bilder på harmoniska par i TV-rutan.
Speak-over "Undrar du någonsin vad som är grunden till ett lyckligt förhållande?
Lova: (Torrt) " Jaa, man träffas via internet. Säkert...!"

Hon må ha rätt eller fel, men hon tänker kritiskt min sköna 10-åring. Cred till mig och hennes pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0